08 فروردین 1394 - 9:32
شناسه خبر: 2341
نسخه چاپی
اشتراک گذاری
بستر تبلیغ برای افزایش مصرف خرما در داخل فراهم شود
دبیر اجرائی انجمن ملی خرما گفت: سیاست انجمن ملی خرما فراهم کردن بستر تبلیغ برای افزایش سرانه مصرف داخلی با حمایت سازمانهای ذیربط است.
به گزارش پایگاه خبری کانون انجمنهای صنایع غذایی ایران، فریدون رئوفی، درباره صادرات خرما در سال آتی اظهار داشت: یک بخشی از صادرات خرما به مناسبات سیاسی ما با دیگر کشورها بازمی گردد تا وضعیت تولید از رکود خارج شود.
وی با اشاره به حمایت و نقش بیش تر اتاق بازرگانی شهرستان ها و همچنین وزارت جهاد کشاورزی در بهبود کمی و کیفی تولید تصریح کرد: وزرات جهاد کشاورزی باید با فراهم کردن تسهیلات به خرماکاران زمینه ورود تکنولوژی های جدید به کشور را فراهم کند و همچنین اتاق بازرگانی های شهرستان ها نیز با انجمن ملی خرما نیز بیش تر در ارتباط و هماهنگ باشند تا جهش در بهبود کمی و کیفی محصول خرما داشته باشیم.
دبیر اجرائی انجمن ملی خرما با بیان این که تولید خرما در کشور به بیش از یک میلیون تن رسیده است، یادآور شد: اگر فرآیند استانداردسازی خرما و همچنین برندسازی این محصول از سوی رینگ کشاورزی بورس کالا سرعت بگیرد، ما در آینده حتما صادرات خود را به بالای 120 هزار تن می رسانیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران